onsdag 13 januari 2010

Utvärdering Free´n Functional

Ja, gårdagens träningspass var nytt och speciellt skulle jag väl kunna säga.
Det skulle börja med 20 minuters kondition och den bestod av olika typer av dans. Skulle nog kunna säga att det var en blandning av afro, twist, Shakira-moves & techno. Jag dansade loss som bäst till "Rhythm Is a Dancer" :).  Min familj skulle säga att det måste vara en perfekt klass för mig. Jag brukar nämligen dansa och sjunga galet när jag är hemma, men det känns ju helt klart annorlunda när man står i en sal full av okända människor (varför känns det helt normalt ute på krogen? :).
Styrkedelen handlade mycket om balans, stabilitet och hade inslag av yoga.

Jag gillar svettiga och explosiva pass där jag verkligen får ta ut mig, och det här var inte riktigt en sådan klass. Men den var ganska rolig. Log stort åt mig själv när jag såg mig själv i spegeln tokdansandes. Men särskilt svettig blev jag inte. På styrkedelen tränade jag andra muskler än jag är vad vid och mycket balans, så det var nog urbra för min kropp.

Ett pass som jag säkert kommer att gå på någon mer gång, men jag tror att boxning är mer min grej.....

Free´n Functional + & -

+ Utmanande och lite galet
+ Bra funtionella styrkeövningar
+ Man blir glad och går helt klart med ett leende på läpparna från gymmet

- Inte tillräckligt svettigt och jobbigt, men man kanske kan styra det lite själv i fortsättningen nu när man vet hur passet är upplagt
- Barfotapass! Jag vet inte om jag gillar när alla ska hoppa omkring barfota. Såg själv att en liten pedikyr inte hade varit helt fel innan. Mannen bredvid mig hade dessutom väldigt håriga fötter så därav hamnar det definitivt på minuslistan :)
- Kanske lite väl flummigt (Åsa hade förmodligen fått ett skrattanfall)

Kul i alla fall att testa nya träningsformer och att utmana sig själv lite!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vi BLONDETTYSAR blir så glada att du vill lämna en kommentar!
♥♥♥