tisdag 26 januari 2010

Händelserik dag!

Oj, idag har det hänt grejer vill jag lova! Började dagen med att slänga i oss lite frukost innan vi tog en timmes bilfärd till kyrkan där vi skulle öva. Men just då stod en kista i kyrkan och det skulle vara en visning (de öppnar kistan för anhöriga) så vi smet över till ett annat hus och övade. Det gick väl sådär för mig eftersom jag inte kunnat öva så mycket, men hoppas att inte brudparet blev avskräckt för det kommer nog att bli bra i slutändan! När vi skulle åka därifrån tog Hugo och jag med Lovisa och hennes lilla Arvid i bilen, men vi kom inte så långt. Vi körde i diket. Hmmm. Varför skulle det hända just då. Det har ju aldrig hänt förut! En snäll man stannade men sa bara att vi skulle behöva bärgningsbil för att dra upp bilen så han åkte igen. Med två storgråtandes barn bak i bilen så ringde vi till Lovisas blivande man Per som kom som en räddande ängel och drog upp oss. Tänk vilken tur att han inte hunnit åka så långt! Så härmed utser jag Per till dagens superhjälte!
Det var inget djupt dike och jag körde väldigt sakta så det gick ju bra både med oss och bilen som tur var!

Sen åkte vi till Jenny och hälsade på och åt och fikade.

Det fanns mycket roliga leksaker i Ellens rum!


Arvid


Tiden som var kvar av dagen sprang jag i affärer utan lycka att hitta någon klänning. Men jag fixade med lite andra smågrejer så det blev en bra tur i alla fall.
Nu är jag hemma igen och jag känner mig helt slut efter en lång dag!
Nu blir det en soft kväll hoppas jag för imorgon måste man ju ha ny energi!
Ha en skön kväll!
♥♥♥

2 kommentarer:

  1. Vilken dag! Tur att det gick bra med er när ni körde av vägen. Du kan väl höra med Hugo vad han önskar sig i present, det börjar ju närma sig den stora dagen!
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Hej på dig=) vad glad jag är att jag hittat hit. Är alltid lika kul att hitta andra inspirerande bloggar...jag skriver mycket om
    mat, inredning, mode och livet som ung fru och tvåbarnsmamma, men det är ju minst lika kul (om inte roligare) att läsa det andra skriver!

    Massa kramar
    /Erica

    ps: eftersom jag hittat hit känns det ju inte mer än rätt att ge dig möjligheten att se vem jag är, gillar själv inte anonyma kommentarer, hihi...ds

    http://erica.myshowroom.se

    SvaraRadera

Vi BLONDETTYSAR blir så glada att du vill lämna en kommentar!
♥♥♥