torsdag 14 januari 2010

Mörkare!

Vilken lyxtid det är att gå till frisören! Njuter varje sekund! Nu är håret lite kortare och har en mörkare färg. Om jag säger att jag inte färgat håret sedan maj (!) förra året så förstår ni att det var välbehövligt! Just nu känns det väldigt mörkt, men när jag får tvätta det några gånger så vet jag att det känns bra igen. Lite Snövit-känsla nu när man är så blek. Skulle verkligen behöva lite färg på kroppen. Kan tycka att riktigt mörkt hår kan vara snyggt till ett blekt ansikte på andra, men tycker inte riktigt att det är fint på mig.
Sola vill man ju inte göra heller så Åsa och jag funderar på att testa spraytanning. Har faktiskt inte gjort det någon gång. Skulle vara nice innan vi ska på bröllop när vi ska gå i fina små klänningar (som vi inte hittat än!).
Frissan sa förresten att jag har fått bättre kvalitet på håret nu efter graviditet och amning vilket inte är så vanligt. Känns riktigt skönt att höra! Jag tappade lite ett tag, men det börjar växa ut mer nu igen (luggen som Åsa skrev om :) Som tur är har jag inte tappat mängder och inte särskilt länge heller och det sa hon att det beror mycket på att jag har varit noga med att få i mig tillräckligt med mat och bra vitaminer. De som försöker banta eller så under amning tappar ofta massor och får sämre hår och hud. Jag har verkligen varit noga med att få i mig tillräckligt med mat och har dessutom varit hungrig hela tiden så det har inte varit några problem att komma ihåg att äta :). Känns bra nu att jag har haft den sunda inställningen.
Både Åsa & jag har nog klarat oss rätt bra. En del har ju knappt något hår kvar. Åsa har ju dessutom drömtjockt hår, så det gjorde inget att hon tappade några strån ;)

Hugo har haft det så bra med sina favoriter! De har åkt pulka och lekt så han är nöjd!
Så här fin blir man när mormorn & morfarn klär på:



Undrar om den går att kasta i golvet som allt annat?

Ja, det gick!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vi BLONDETTYSAR blir så glada att du vill lämna en kommentar!
♥♥♥