tisdag 5 januari 2010

Nyårslöfte!

När vi står där på nyårsafton och skålar i champagne och glittrar i de snyggaste partydressarna, långt ifrån den gråa vardagen, så förkunnar vi ofta våra nyårslöften. De som kanske inte känns alls så genomtänkta dagen efter och inte hålls längre än till februari. Oftast handlar det om hälsan på ett eller annat sätt. Börja träna, sluta äta godis eller gå ner fem kg.
Jag tror inte på att haspla ur mig något hastigt på nyårsnatten, utan jag måste bestämma mig ordentligt och förankra beslutet i mig själv. Det är ju faktiskt bara jag som bär ansvaret för de förändringar som jag vill göra.
Jag har i alla fall funderat en del, och jag tänker inte ha något direkt mätbart mål och löfte. Men jag har bestämt mig för att inte glömma bort mig själv det här året. Efter snart ett år med Hugo, där jag har varit duktig med hans rutiner men urusel med mina egna, så känner jag att jag vill hitta mer tid för bara mig. Hugo kommer alltid att gå i första hand, men jag måste ju ta hand om mig själv lite också. Jag ska ta mig tid för:
  • Regelbunden träning
  • Bra lagad mat
  • Mer sömn (kan jag nog glömma :)
  • Unna mig saker som massage t.ex
  • Duscha så länge jag vill, ta ett bad, basta och annat som kanske verkar självklara men inte alltid finns tid till.
Det här var några exempel på punkter som jag vill jobba med i år. Jag kanske inte kommer att lyckas med allt, men jag ska i alla fall ha det i tankarna. Dessa punkter är inte helt lätta att lyckas med när man har en liten skruttis vill jag lova! (Jag är SÅ imponerad av er som har många barn!)
Det handlar ju inte om hur många gånger man faller utan hur många gånger man orkar resa sig igen. Tänk på det när ni gör något felsteg i era löften. Ge inte upp!
Mitt största och viktigaste löfte blir i alla fall att vara världens bästa mamma.....i år igen ;)

Vad har ni för nyårslöften och vad tycker ni om mitt? Ego?

1 kommentar:

  1. Jag hoppar nyårslöften helt för risken är bara att man blir besviken. Jag tror tex att många som just sätter upp dom där 5 kg, etc är de som efter någon månad snarare har gått upp...

    Jag tror istället på att tänka långsiktigt och alltid jobba med sig själv och det man vill uppnå. Jag tycker inte att du är det minsta EGO utan snarare var det väldigt bra saker som både gör att du mår bättre, blir piggare och gladare...vilket även gör att Hugo får en mamma med ännu mer energi. Jag ser dina "mål" som en "investering" för hela din familj:)

    Lycka till:)

    Kram

    SvaraRadera

Vi BLONDETTYSAR blir så glada att du vill lämna en kommentar!
♥♥♥