lördag 23 januari 2010

Nej, snygg rumpa som jag skrev om igår får jag nog inte av att moffla i mig en halv kladdkaka som jag gjorde igår. Alltså inte en halv bit. En halv form. Har fått önskemål om att baka en ikväll också så det blir nog en riktig mofflarhelg det här eftersom vi dessutom suttit och tryckt i oss kakor nyss. En fikafri vecka igen skulle sitta på sin plats, eller hur Åsa?!
Alla har väl recept på kladdkaka, men det här är det jag använde igår.

Kladdig kladdkaka
100 g smält smör
2 ägg
3 dl socker
1,5 dl mjöl
1 dl kakao
1/2 tsk salt
50 g krossad choklad (om man vill)
Jag använde choklad med mint igår. Blev riktigt gott!

Smöra en form med löstagbar kant och bröa den med ströbröd eller kokos. Sätt ugnen på 175 grader. Rör ihop de torra ingredienserna och tillsätt sedan smöret och sist äggen. Rör ner chokladkrosset och häll över smeten i formen. In i mitten av ugnen ca 15-30 min, beroende på hur stor form man har mm. Känn med sticka med jämna mellanrum för den ska vara riktigt kladdig!

Ät och NJUT med vispad grädde eller glass men utan dåligt samvete!

1 kommentar:

  1. Halloj på Er!!

    Ni har fått en liten award av mig, för att ni har så söt lite blogg!! Kika in hos mig så kan du läsa mer :)!!!

    Trevlig helg!!!

    Kram kram Inredningsfrun

    SvaraRadera

Vi BLONDETTYSAR blir så glada att du vill lämna en kommentar!
♥♥♥