söndag 20 juni 2010

Dop


Prästen, stolt gudmor och lilla Filippa

Hej i natten!

Sitter och väntar på bröllopsvalsen så jag kan ju lika bra skriva lite om dagen.
Dopet gick hur bra som helst. Jag var en stolt fadder som bar fram lilla Filippa i kyrkan och sen somnade hon i min famn. Sen sov hon nästan resten av dagen :)
Efter kyrkan blev vi bjudna på massor med god mat och ett riktigt gott rosa bubbel!


Enligt gammal sed ska man hålla sitt gudbarn med skor genom livet så av mig fick Filippa sina första rosa Converse idag! Gav också en fin pall från oss i vår familj.


När de flesta gäster gått så smet Jenny och jag och kollade på vigseln mellan Victoria & Daniel med ett var sitt glas bubbel.

Hugo lekte med Filippas storasyster Ellen

Har fler bilder från dagen, men vill kolla med alla inblandade att det är okej att jag visar. (Update: MÄSTERFOTOGRAFEN :) har nästan bara tagit suddiga bilder så kanske blir det inga fler här tyvärr.....)

Tack för en jättefin dag som jag kommer att minnas för alltid!
♥♥♥

3 kommentarer:

  1. Viket fint och ROSA dop! Jättefint ser det ut! =)

    Mini-Converse var ju en jättebra doppresent till lilla tjejen som bär mitt favoritflicknamn och allt! Philip har ett par i marinblått som jag äälskar!

    Ha en fortsatt myspysig söndagskväll på er Blondettysar!

    Kraam kraam

    SvaraRadera
  2. Vilket vackert dop och fina presenter. Pallen var jättesöt, perfekt till en liten "stjärna".

    Förstår att ni smet iväg och kikad elite på bröllopet, inget man vill missa. Vackrare brudpar får man leta efter och vilka fina tal.....

    Hoppas att ni får en bra vecka. KRAM Madeleine

    SvaraRadera
  3. Vilka fina presenter!
    Och viken mysig dag ni verkar ha haft dop, bröllop och rosa bubbel...
    LIvet i all sin glans!

    Kramar Sofia

    SvaraRadera

Vi BLONDETTYSAR blir så glada att du vill lämna en kommentar!
♥♥♥