måndag 21 juni 2010

Bodypump


BodyPump är för er som inte testat en styrkeinriktad träningsform där skivstång används för träning till förkoreograferad musik. Det är en omdiskuterat pass då många betvivlar resultaten. Jag som gillar fakta om träning har snappat upp en del åsikter.
En del säger att Bodypump en träningsform som ger lite tillbaka om man ser till den ansträngning som man faktiskt lägger ner. Passen varar oftast en timme och man blir väldigt trött i kroppen. Trots detta får man ganska lite tillbaka i form av kondition, styrka och kaloriförbränning. Det är mest muskeluthållighet som man kan förvänta sig av träningen (förutom ett roligt träningspass såklart). Man menar att man har mycket större nytta av antingen styrke- eller konditionsträning eller helst en kombination av styrke och konditionsträning som utförs i olika pass.
 Så är det kanske, men jag känner också att huvudsaken är väl att kroppen och hjärtat får jobba. Variationen av olika träningsformer måste vara det bästa och då tror jag BodyPump ger bra resultat i kombination med annan träning.
Vad tror ni andra som gillar träning?

2 kommentarer:

  1. Tja snyggingar!

    Tja, som gammal body pump-instruktör så måste jag ju ändå säga att träning gav resultat!! Mycket gott restultat dessutom, vill jag säga. Fast jag körde alltid ett spinningexpress (högintensivt spinningpass) innan timmen med body pumpen började. Så jag fick ju både kondition och styrka.

    Det var på den gamla goda tiden det, när jag faktiskt gjorde någon nytta med min lilla lekamen å inte bara fikade. Nu för tiden gräver jag mest!! Men man får schyssta axlar av det oxå :)!!

    KRAM på er ladies!!

    // Inredningsfrun

    SvaraRadera
  2. Ja, jag tror också på resultat och bäst om man varierar sin träning med annat, vilket jag tror att de flesta som tränar pump gör!

    Du är ju assnygg av allt grävande!

    Tyvärr blir det ALLDELES för mycket fikande här också! Det blev så på något sätt när man fick bebis. Men det kanske är lite väl länge att köra välkommen-till-världen-fika efter drygt ett år....? ;)

    Äh, jag tycker att vi är FAB mamas allihopa!

    Kram på dig!

    SvaraRadera

Vi BLONDETTYSAR blir så glada att du vill lämna en kommentar!
♥♥♥