torsdag 11 mars 2010

Karriärskvinna och mamma?

Lunchade påNaturens Hus

Nu har vi kommit hem efter ett jobbmöte över en lunch på Naturens Hus och efter det läkarbesök. Lunchade med kollegan Sarah som är en riktigt duktig och ambitiös tjej som verkligen inspirerar och är en superbra förebild för tjejer (och andra) i karriären ! Vissa stunder kan jag känna att jag längtar efter att få jobba och vara kreativ, men samtidigt är det så kort tid kvar hemma med Hugo nu och det är ju verkligen en begränsad period som man kan vara hemma med de små och den tiden kommer ju adrig tillbaka så jag vill verkligen ta vara på den här tiden. Det är helt fantastiskt att se Hugos utveckling och framsteg och få uppleva den kärlek man får av honom. Nyss låg han där i min mage och nu är han redan 1 år! Det går inte att förstå att tiden kan gå så snabbt med en liten. Samtidigt njuter jag mer av nuet nu och jag hinner stanna upp ibland och känna hur lycklig jag är och att t.ex bara få en helt annan känsla av olika årstider som jag inte haft förut. Visst stressar jag runt en del nu också men när jag jobbade hann jag inte tänka på så mycket annat än just jobb. Hur som helst så ska jag vara laddad för jobb när jag börjar. Jag har rejält med kreativitet som vill ut, men nu kommer mitt fokus att se lite annorlunda ut, för vad som än händer så kommer ALLTID lilla skrutten gå i första hand. För visst ska man väl kunna vara både karriärskvinna och mamma? Jag hoppas på att jag kommer att bli BRA på att kombinera de rollerna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vi BLONDETTYSAR blir så glada att du vill lämna en kommentar!
♥♥♥