måndag 1 november 2010

Överraskning

Hallå!

Dagarna bara springer iväg och jag hinner inte riktigt med. Förra veckan gjorde jag min första arbetsdag på väldigt väldigt länge. Det är kris på jobber och jag har lovat att rycka in några gånger under hösten. Jag var faktiskt nervös kvällen innan och sov inte så bra. Själva arbetsdagen gick otroligt fort och som tur är så har jag de bästa arbetskamraterna, men mycket har förändrats och jag måste fråga om ALLT.

Min pappa fyllde jämna år i måndags, men vi kunde inte fira på den aktuella dagen eftersom han och mamma hade smitit iväg på en liten tripp utomlands. Jag och min bror kom på att vi skulle ha ett överraskningskalas på tisdagen när dom kom hem. Eftersom jag är "ledig" på dagarna så styrde jag upp tårta, bullar och blommor. Födelsedagsbarnet med fru skulle vara hemma vid 18, så jag planerade att vara där lite innan och duka och fixa. När man har barn tar allting mycket längre tid och det händer saker som man inte har planerat (borde inte jag veta det nu efter 1,5år?). Väl framme vid föräldrarnas bostad, lite sen men med allting med  förutom.........NYCKLARNA till huset. Den absolut sämsta överraskningskalaset någonsin. När mamma och pappa rullade in med taxin stod jag på trappen med tårta och blommor i handen, lätt förfrusen men víd gott mod. Kalaset blev iallafall lyckat till slut.  

blommor till födelsedagsbarnet


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vi BLONDETTYSAR blir så glada att du vill lämna en kommentar!
♥♥♥