torsdag 18 november 2010

VAB

 Hej alla bloggare!

Sitter nu i världens läääängsta telefonkö till försäkringskassan. Idag var första gången jag "vabbe". Julia fick sin 1,5 års spruta förra tisdagen och i tisdags (alltså en vecka senare) började hon få lite feber. Inatt hade hon 40,1!! Hon har aldrig haft så hög feber. Jag fick ställa mig i köket där vi har en stor vädringsruta för att hon skulle kyla ner sig. Hon trodde nog att jag var helt tokig. Hon tittade på mig och sa; mamma det är mökt (alltså det är mörkt ute). Ja, sa jag men nu ska vi titta på månen och stjärnorna, kruxet var bara det att det var inte stjärnklart och det fanns absolut ingenting att titta på, men hon var snäll och tittade ut genom fönster ändå. Men med alvedon och lite festis så somnade hon efter 4 timmar. Imorse var jag ganska slut. Men framemot förmiddan piggade hon på sig och snälla mormorn kom och var barnvakt så att jag kunde jobba några timmar på eftermiddan. Nu sover hon sött och jag hoppas att hon inte ska få så hög feber inatt.

Så nu sitter jag och väntar på att få prata med en handläggare, för att rappotera att jag faktiskt jobbade lite idag. Nu är jag nummer 12 i kön, tjo ho (började på 68).

Jag kommer missa Robinson.........   



1 kommentar:

  1. Pluttan! Hoppas hon kryar på sig fort.
    Jag lägger gärna undan en nalle till dig Åsa om vi har någon kvar, kollar upp det imorgon!

    Kram på er Sofia:-)

    SvaraRadera

Vi BLONDETTYSAR blir så glada att du vill lämna en kommentar!
♥♥♥