söndag 28 november 2010

Första advent

1a advent

God morgon!

Är uppe tidigt denna 1:a adventsmorgon och myser med en kopp kaffe och har redan tänd det första ljuset. Visst är väl denna tid mysig!? Det är nog jultiden som gör att man tar sig igenom denna långa mörka tid på året. Snö har vi dessutom så det är ju verkligen rätt stämning!

Sitter och lyssnar på Sarah Dawn Finers “Kärleksvisa” på repeat. Redan när jag hörde de första tonerna av den när hon sjöng den till Victoria & Daniel så visste jag att den sången MÅSTE jag ha med om jag någon gång gifter mig (som inte verkar hända det här århundradet ;). Jag blir så rörd av att den är så fin och det räcker med att hon sjunger några ord så faller tårarna. Ja, jag vet, jag är lite väl blödig när det gäller musik… Men åh, så det knottrar sig över hela kroppen! Sarahs julskiva verkar bli en toppsäljare denna jul 2010 och ja, den är helt fantastisk!

Idag har jag tänkt hinna med pepparkaksbak, granjakt, glöggmys och en hel del annat. Just det, mossa får jag inte glömma att hämta i skogen! Sen tror jag nog att tapetsering av Hugos rum är på g! Eller ja, det kanske mest blir förarbete denna dag! Men åh så KUL det ska bli!

Önskar dig en alldeles UNDERBART mysig adventssöndag!

♥♥♥

Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vi BLONDETTYSAR blir så glada att du vill lämna en kommentar!
♥♥♥