lördag 6 november 2010

Caecarsallad

Ceacar

God morgon lördag!

Hur mår du bloggis? Jag fortsätter att försöka bli frisk men det går väl sådär. Hoppas att helgen ska ge mig ny energi så att jag blir bra någon gång! Inte helt lätt med en liten skrutt som vill kliva upp redan halv fem :)

Fredagskvällen spenderades framför Idol och innan pepparkaksfrossande så slängde jag ihop en urgod caecarsallad så jag fick i mig lite nyttigheter i alla fall….

Så här gjorde jag dressingen:

2 vitlöksklyftor
2 äggulor
50g (2 dl) fint riven parmesan
2 sardeller
2+2 msk vatten
1 dl raps- el majsolja
salt o peppar
Mixa allt utom vatten och olja i en mixer.
Tillsätt 2 msk vatten och kör en stund till. Tillsätt oljan droppvis och späd till sist ut med det sista av vattnet.

Tror att det kan bli ännu godare med lite dijonsenap i också! I salladen hade jag:

  • romansallad
  • kyckling
  • hemmarostade brödkrutonger
  • knaperstekt bacon för den som vill (inte jag)
  • hyvlad parmesan

    Mmmm, vad gott! Kanske ett bra tips för lördagslunch?!

    Ha en FIN lördag!

    ♥♥♥

    Kram Tess

  • 1 kommentar:

    Vi BLONDETTYSAR blir så glada att du vill lämna en kommentar!
    ♥♥♥