torsdag 4 november 2010

Höstmörker

LJUS

Lampan i hallen sprider ljus

Hej raringar!

Ja, visst behöver vi ljus så här när höstmörkret verkligen slagit till!?

Det har varit lite tyst från mig ett par dagar nu, men jag är fortfarande krasslig och jag har spenderad en natt på akuten bland annat. Så nu har jag faktiskt stannat hemma från jobbet idag. Första dagen på de sex veckor jag varit dålig…..Hmmm, ibland är man så dumt envis och vill vara duktig och köra på i samma tempo. Men nu sa kroppen ifrån så allt jag orkat göra är att VILA! Nu SKA jag bli frisk! Har  ställt in helgens planerade tripp till Uppsala och kusinen och det känns riktigt tråkigt för jag såg fram mot det, men det kanske är dags att låta hälsan gå i första hand.

Nej, inget mer om sjuklingen nu. Har sett att många bloggisar har börjat måla väggarna  svart /granitgrå nu i kontrast till allt det vita som hägrat så länge nu. Det är coolt att se hur mycket bloggarna påverkar och hur många hem som börjar likna varandra med färger, möbler, kuddar o.s.v. Här hemma kommer det inte bli någon vägg målad. Vi har redan två svarta väggar sedan några år tillbaka och de får nog stanna ett tag till. Men jag tröttnar säkert snart om jag känner mig själv rätt….:)

Svart vägg

En rätt kass bild, men det här är en av våra svarta väggar i gästrummet på övervåningen. Den andra finns i hallen. Ska piffa upp soffan här med lite fina kuddar snart så att det blir lite mysigare!

Hoppas att du mår bättre än jag kära bloggisen!

♥♥♥

Kram Tess

8 kommentarer:

  1. Nejmän du måste vara mer rädd om dig själv nu måste du verkligen lyssna på kroppen och vila!!
    Men jag vet hur det är för jag är exakt som du kör bara på... Sist när jag hade haft hosta, feber och efter en månad besökte fabror doktorn så var det lunginflammation, hmmmm (skämmigt)

    Snygg lampa förresten!

    Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Ps en sak till på tal om påverkan från bloggar och inredningstidningar, vill man inte ha det lite personligt måste man ha exakt som alla andra??? Ok nu har inte jag det jätte orginellt för jag älskar vitt som såå många andra men ändå.
    Ibland tycker jag det blir så fantasilöst när alla ska ha lika;-)

    Kram igen...

    SvaraRadera
  3. Men usch hoppas att du kommer repa dig nu och få tillbaka all ork. Ta hand om dig ordentligt och VILA, glöm allt vad träning heter.

    Kryp upp i soffan med en filt, te och Hugo så kommer du nog snart må bättre:)

    KRAAM

    SvaraRadera
  4. Tack snälla ni för fina värmande ord!
    O jo, Sofia, jag tycker faktiskt också att det blir lite opersonligt när det ser exakt likadant ut. Visst ska man inspireras, det gör jag hela tiden, men kanske inte kopiera? Håller med dig.

    Nu ska jag ta och bädda ner mig i sängen och bli bra!
    Kram på er!

    SvaraRadera
  5. Usch, lät inte alls kul det! Bra att du stannade hemma och kurerar dej!
    Kram
    MammaMorran- funderar över livet och Barn med ADHD/Autism

    SvaraRadera
  6. Bra att du är hemma nu!
    Jag vet vad du behöver - En soffa, en varm mysig filt, lugnt musik i högtalarna, en bra tidning, en kanna te och en stor burk med pepparkakor!!
    Vila nu ordentligt gumman!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Krya nu på dig så du kan komma till mig. Såg iUNT att det har öppnat en ny inredningsaffär för barn.Kanske något att titta i?? Ha det nu så bra, krama pojkarna dina både stor som liten.

    SvaraRadera
  8. Ja, Anna, du vet precis vad jag behöver. Har laddat med en STOR burk pepparkakor!

    Åh, vad roligt med ny inredningsaffär, kusin! Måste kollas in när vi kommer!

    Kram på er söta!

    SvaraRadera

Vi BLONDETTYSAR blir så glada att du vill lämna en kommentar!
♥♥♥