söndag 14 november 2010

Söndag




Sprang på den här supersöta ryggsäcken till Julia, en perfekt julklapp (som mormor o morfar kan köpa)

På eftermiddan blev det ett hårt konditionspass, så nu är jag helt slut och skön i kroppen. Efter det rörde jag ihop Capellagårdens müsli, det är den bästa müslin jag vet

 Capellagårdens müsli

Så här gör du den
7 dl havregryn
7dl rågflingor
2 dl solrosfrön
1½ dl hackade nötter och mandel
2 dl vetegroddar
2 dl kokos
2 dl sesamfrön
1 dl linfrön
2 dl råsocker
1½ dl olja
1½ dl vatten
1 tsk vaniljsocker
½ tsk salt

Blanda alla torra ingredienser i en stor skål
Sätt ugnen på 200 grader
Vispa ihop olja, vatten, vaniljsocker och salt
Häll vätskan över grynen i skålen, blanda och fördela i en långpanna
Rosta ca 20 min. i ugnen
Rör runt muslin på plåten var 5:e minut.
Förvara den färdiga muslin i en torr och tät butk.

Den är supergod och går åt som smör här hemma, jag har inte i vetegroddar i min müsli. Av det här receptet får man 1 kg.

Nu blir det mys till ensam mamma söker..

Hoppas du har en skön söndagskväll!

Åsa

1 kommentar:

  1. Den måste jag testa! Gjorde egen musli en gång innan men den smakade tyvärr bränt. Kanske hade lite hög värme... Men musli med vaniljsmak låter supergott!

    SvaraRadera

Vi BLONDETTYSAR blir så glada att du vill lämna en kommentar!
♥♥♥