tisdag 23 november 2010

Ute är mörkt och kallt...

Ja, sjukstuga är det lite varstans. Vi har hade en FANtastisk helg, det började iallafall bra.


kvällen outfit var tröja från esprit, acne jeans och stövlar från replay
I lördags var det dags för familjeträff, min far har fyllt jämt och vi skulle fira detta med en bowlingtävling och middag efteråt.



Bowlingen gick sådär, jag tror alltid att jag är bättre än vad jag är. Snälla mormorn passade Julia medans vi andra spelade. Hon ville också rulla "bollen", men nöjde sig ganska snabbt att stå med mormon och titta på. Snälla mormorn lärde Julia säga, mamma är rutten! Så det var det första jag fick höra när vi spelat klart.


 Trevlig middag efteråt och sen hem till mamma och pappa för fika och annat bus. Efter ett tag fick jag se att Julia var jätteröd på kinden och ner mot halsen. Jag trodde hon slagit emot något, men efter ett tag började hon slita i tröjan och se lite bekymrad ut. När jag lyfte på tröjan så hade hon stora röda fläckar med små vita prickar i. Vi konstaterade att det var säkert sviter ifrån sprutan. På natten vaknade jag av att hon inte kunde ligga still och slet i pyjamasen. Hela hon var full av röda fläckar. Vi ringde sjukvårdsrådgivningen och de sa att vi skulle duscha henne svalt. Det blev bättre och hon somnade. Efter en timmas sämn var det dags igen, vi duschade och kom i säng vid 06.00. Söndagen var lite slitsam, men Julia mådde bra. På kvällen kom fläckarna tillbaka och vi ringde igen till sjukv.rådg. och vi fick och åka in till jouren. Under tiden hade jag kommit på att det var ju inte sviter ifrån sprutan utan nässelutslag. Lillltjejen fick flytande Tavegyl och fläckarna försvann och hon (och jag) sov som en stock till måndag morgon. Så var den helgen slut.

Både igår och idag har vi tagit det lugnt. Julia är fortfarande lite hängig. Vi gjorde ett försök att leka ute idag på förmiddagen. Men efter någon timma gick vi in, det var kallt och blåste isvindar. Imorgon hoppas vi att vi ska få träffa Therese och Hugo för det var så längesen.

Jag tycker att det är mysigt att sitta inne och mysa när man hör hur vinden viner ute. Nu ska jag fortsätta att titta på desperate...

5 kommentarer:

  1. Hoho i snöovädret:)...Nu har jag lagt till er på min sida, det går intew undan i detta hus hihi...Bowling såå kul. Vi var iväg med jobbet i fredags och det var så kul. Man gör det för sällan. Ha det bäst kramkram Anne

    SvaraRadera
  2. Hej Åsa!
    Stackars Julia som fick nässelutslag, vad bra att hon mår bättre nu.

    Bowling är kul fast det var länge sen jag spelade:)

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  3. TACK snälla fina ni för alla goda kommentarer hos mig =) Hoppas ni får en riktigt SKÖN kväll.

    Kram Josefine www.prinsessansdagbok.com

    SvaraRadera
  4. Fina kläder och bowling är ju kul

    SvaraRadera

Vi BLONDETTYSAR blir så glada att du vill lämna en kommentar!
♥♥♥