söndag 31 oktober 2010

Fikon och farliga monster

snittar

Hej på er denna lååånga söndag!

 

Ja, visst är det härligt att helgen blev en timme längre?! Söndagen har faktiskt känts riktigt lång och det är ju bara så skönt! Jag har varit riktigt slapp idag. Tänkte att det skulle hjälpa mot hostan, men nja, det verkar inte bli bättre…..

På tal om fikon och ostar som jag mumsade på i fredags, så tänkte jag tipsa om superenkla små snittar som blir superfina med färska fikon! Har även testat med fikonmarmelad när inte färska fanns och det blir jättegott men inte lika fint…. Jag bjöd förra helgens gäster på detta som lite tilltugg till fördrinken.

1,5 dl färskriven parmesanost

150 gram philadelphiaost

5 skivor kavring

3 st färska fikon

Tillagning 20 snittar:

1. Blanda parmesanost och philadelphiaost.

2. Skär varje kavringskiva i 4 bitar och spritsa eller bred på parmesancrèmen. Skölj och skär fikonen i tunna klyftor och lägg på toppen.

Enkelt och supergott!

Vi började som alltid söndagen med bad och det här är väl det läskigaste vi har sett denna halloweenhelg:

HugoMonstret

BUUUU! Visst ser han farlig ut?! :)

Nu ska jag sätta mig framför en sprakande brasa och fortsätta softandet. Åsa är visst och tränar….hmmmm…gissa om jag är avundsjuk!

Önskar fin kväll till er alla!

♥♥♥

Therese

3 kommentarer:

  1. Hur söt är han inte? :) Svårt att bli rädd för den lilla killen för man smälter ju bara här hemma. Han verkar så go:)

    Träffade på min lilla Inez igår och hon har så mkt roligt för sig, man kan bara skratta åt alla sköna kommentarer.

    KRAMAR

    SvaraRadera
  2. Hej fina Blondettysar :)!!!

    Hoppas att helgen varit låååång och skön!!
    En lite fråga; Den söta polisbilen (Hugos?) som ni har, vart har ni köpt den och hur mycket kostade den. Vet ni om man kan beställa den någonstans på nätet?

    Perfekt julklapp åt vår lille stora kille, tänkte jag :)!

    KRAM till er från mig!!

    // Inredningsfrun

    SvaraRadera

Vi BLONDETTYSAR blir så glada att du vill lämna en kommentar!
♥♥♥