tisdag 22 december 2009

Pratstund i sängen

Vi låg och pratade lite i sängen igår innan vi somnade:

Jag: -Jag börjar känna mig lite stressad inför allt som måste fixas till julafton.
A: -Nej, det ordnar sig, det är väl inte så mycket att fixa.
Jag: -Lätt för dig att säga. Du står ju inte och kokar knäck precis....
A: -Jag skottar ju snö.
Jag: -Annat är det med Ernst. Han både pyntar, kokar knäck, lagar mat......och så skottar han säkert snö också.

Tystnad.

Diskussionen kom inte längre än så. Resten av tiden innan jag somnade låg jag och tänkte på Ernst. Funderade på om han var min drömman. Men......han skulle ju vara ett ANTAL år yngre, kanske lite mer vältränad också. Han är säkert inte hemma så mycket heller.......men det är ju inte A heller å andra sidan.....
Och det där med att han går barfota. Vet inte om jag gillar det.

Ernst är helt fantastisk och han får gärna komma hit och pyssla lite, MEN min drömman är han nog inte trots allt.... Det kanske räcker med att skotta snö.

3 kommentarer:

  1. Ja, en man i stickad tröja framför en eld är inte min drömman. Han är lite "to much". Fast jag kan inte hålla mig ifrån hans program heller

    SvaraRadera
  2. Nej, jag var högst ironisk :) Drömmannen låg ju där bredvid mig....

    SvaraRadera
  3. Roligt att vi har två karlar som tänker detsamma, de skottar ju faktiskt haahahaha =)
    Ha en riktigt God Jul!!!!!! Kram Jessica

    SvaraRadera

Vi BLONDETTYSAR blir så glada att du vill lämna en kommentar!
♥♥♥