lördag 5 december 2009

Lördag igen!

Så var det lördag igen då! Vi är fortfarande förkylda här så tyvärr får vi ställa in glöggträffen imorgon och ta det nästa helg istället. Idag har vi i alla fall tagit en tur på julmarknad i regnet. Inget julstämningsväder direkt. Fick dricka glögg för att värma mig. Inhandlade en ljuskrona designad av Ernst. Jättefin tycker jag! Nu har vi ätit värmande soppa och ska bara ta hand om Hugo som inte verkar vara på topp. HAPPY lördag på er alla!

Jag hos bästa föräldrarna innan julmarknaden. Lite blek och tufsig men jag mår bättre idag!


Ljuskronan som vi köpte. Bild från Ernst hemsida.

Så här beskriver han den:
”Min ljuskrona kom till när jag ville skapa en krona med mycket hantverkskänsla, lätthet och enkelhet. Det var också viktigt att den skulle fungera både i moderna och i mer gammeldags miljöer. Ljuskronan är avskalad och skandinavisk i formen och det är lätt att förändra dess uttryck genom att till exempel hänga kristallprismor i den – eller varför inte lingonris till jul.”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vi BLONDETTYSAR blir så glada att du vill lämna en kommentar!
♥♥♥