söndag 22 november 2009

Resumé

Oj vad den här veckan har gått fort. Vi har knappt varit hemma. Precis som Therese vill jag vara ute i god tid med julklappar så att man riktigt kan mysa i december. Tyvärr har mina nära (speciellt en person) en förmåga att komma på vad dom önskar sig i julklapp två dagar innan julafton, så då står man i den där kön som man så gärna vill slippa. Längtar efter att få se alla utomhusslingor lysa  upp i trädgårdarna nu när det är så mörkt. Nästa helg ska vi ha adventsfika här så då gäller det att ha stämmning....  
I onsdags var alla mammorna här, nu börjer det bli fart på våra barn. Såklart försov sig Julia o jag så morgonen blev stressig. Dagen innan hade hon fått svinsprutan så hon var säkert trött efter den. Skönt för mig att få sovmorgon.

Bästa leksaken, gammal kakburk

Ifredags skulle Åsa, Fredrik och hans son Jack komma hit på fika. Jack var sjuk så det skulle bara bli Åsa som kom. På fredagen ringde Åsa, även hon dålig. Så ingen kom.... vi åkte till svärmor istället.
På kvällen kom Catta o Jan och vi dinerade en enkel måltid för att sedan njuta av idol i soffan, skön fredag. Igår var vi hemma hos mormor och morfar, det blev även en liten tur på stan. På kvällen kom D och beställde vi mat från Wongs och tittade på robinson, inget träsk i år.




Nöjd
Julkorten är nästan klara. Allt som återstår är ett kort på Julis. Men så fort hon får på sig tomtedräkt och mössa blir hon som förbytt. Vill inte skratta eller le, jag har provat allt. Får se om det kan bli ett litet leende idag.
På eftermiddan ska jag på glöggfika hos Lena, det var en tag sen vi träffades så det ska bli kul.
Nu ska hela familjen ut på promenad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vi BLONDETTYSAR blir så glada att du vill lämna en kommentar!
♥♥♥