tisdag 3 november 2009

Gråa tisdag


Har haft lite internetproblem men är nu tillbaka på banan. Har ännu inte kommit ur pyjamasen, men ska väl försöka ta mig i kragen och snajda till mig. Julis är iallafall pigg o alert. Idag har vi ingenting planerat, kanske blir det ett boxpass med Therese ikväll om vi får för våra respektive.....Flera nätter i rad nu har jag drömt att jag sitter i ett flygplan som antingen är försenat eller måste mellanlanda någonstans (inatt i Linköping) pga att det är för trångt i luftrummet. Är det någon som vet vad det betyder?
Jag trodde aldrig att jag skulle kunna ha det så här bra, jag var övertygad om att jag skulle bli tokig av att vara hemma hela dagarna men det är helt underbart.
Imorgon blir det mammafrukost sen hem till Therese, kul!

1 kommentar:

  1. Det här slog jag upp:
    Om du drömmer om att du är passagerare i ett flygplan tyder det på att du är villig att utforska nya möjligheter om du bara inte måste släppa kontrollen eller binda upp dig på något.

    Detta har många nivåer av betydelse, beroende på drömmen. Det kan betyda att du flyger eller flyr från något du har svårt att klara. Detta är oftast något i ditt liv du försöker komma undan genom att använda distraktioner som det sociala livet, media nöjen, att bli alltför idealistiska, religiösa, eller bor i moln av fantasy. När flyger vi inte har fötterna på jorden och det kan antingen föreslå att du har funnit ett positivt uttryck för din energi, eller att du har förlorat ett konkret grepp om vad som händer. Positiva flyger när du inte flyr från något, ofta visar självständighet och förmåga att hantera väl med dina känslor och farhågor. Flying föreslår en önskan att höja sig över saker, för att uppnå högre höjder, att bryta sig fri från begränsande åsikter eller kulturella normer. Freud förklarade alla flygande drömmar som uttrycksfull av sexuella önskningar, samlag, eller livet i livmodern, vilket i vissa fall är sant. Men flygande representerar också ambition, abstrakt tänkande, och stiger över din rädsla. Flying, i ett plan, eller utan den kan också symbolisera försök att få en bild av vad som ligger framför er i framtiden, eller din potential. Från luften kan vi se framåt och tillbaka. Vi granskar snabbt när vi är på väg, och möjligheterna i våra möjliga riktningar.

    Lite rörigt kanske =)

    SvaraRadera

Vi BLONDETTYSAR blir så glada att du vill lämna en kommentar!
♥♥♥