fredag 3 december 2010

Jul, jul strålande......


Igår var jag och mina kära vänner på julkonsert och lyssnade på dom här strålande tjejerna. Konserten var jättebra och vi fick en härlig julkänsla. Innan åt vi god mat på Al forno, hummersoppa mmmmmmmmm så gott.

Sjukdomstiden har hängt i. Julia hann knappt bli friskt från sina nässelutslag förrän hon (och jag) drabbades av magsjuka. Pappa D fick vara hemma två dagar från jobbet och serva oss (eller mig snarare). Det är först idag Julia äter en hel portion med mat. Så förhopppningsvis är vi på bättringsvägen.

Innan denna hemska sjuka hade vi fest och kalas i två dagar. Årligt julbord hos svärmor och kalas för D dagen efter. Känns skönt att det är avklarat. Så här till jul bokas varenda helg och även vissa vardagar. Ibland kan jag önska att december skulle vara lite längre. Nu är det iallafall en skön fredag. Jag och Julia är och hälsar på hos morfar. Maten för kvällen är handlad, nya böcker har vi lånat på biblioteket åt Julia. Så nu hoppas jag på en lugn och skön fredagskväll!

1 kommentar:

  1. Vad kul med lite egentid och varför inte lyssna på dessa tre som sjunger ljuvligt vackert:)

    SvaraRadera

Vi BLONDETTYSAR blir så glada att du vill lämna en kommentar!
♥♥♥