onsdag 4 augusti 2010

Blog award



Tjingeling!

Vi fick ju som sagt en blog award av snälla Katta och här kommer sju fakta om mig:

1
Jag har en magisterexamen i maskinteknik (maskiningenjör) med inriktning mot produktutveckling och industridesign. Teknik är också det jag jobbar med när jag inte är mammaledig!

2
Jag älskar att träna! Tyvärr hinner jag inte med det så ofta som jag skulle vilja just nu. Explosiva, snabba pass som boxning är det som jag gillar bäst. Får lite panik av låååångsam yoga och sånt. Träning och hälsa är det jag skulle vilja jobba med om jag bytte bana. Eller musik som är mitt andra stora intresse! (Eller inredning.....=)
(Gick på musikhögskola i Tyskland en sommar genom ett musikstipendium jag fick. Det var också en upplevelse. Eleverna där var helt grymma på musik, men på kvällarna satt de och rökte på...... :)

3
Jag jobbade kort som inkastare när jag luffade runt i Grekland när jag var 18! Så jag var en av de jobbiga som gick och tjatade, ha, ha!

4
Under gymnasietiden blev jag uttagen till Swedish Bikini Team och hade möjligheten att åka runt i USA och andra delar av världen i ett år. Men, nej, "duktiga flickan" som jag är så pluggade jag såklart vidare. Åka runt och visa upp sig i bikini. Nej tack! Jag har aldrig berättat det för någon. Tyckte att det var sjukt pinsamt då, men nu kan jag skratta åt det! Tror faktiskt inte ens Åsa vet om detta..... :)
Jag undrar än idag vem som anmälde mig till spektaklet!? De måste ha tagit fel. Ska man inte vara blond och ha stora boobisar? Åsa, du skulle passa i alla fall lite bättre ;)

5
Jag blir sjukt virrig när jag är stressad. Jag glömmer allt. Åsa känner inte igen mig alls när jag blir denna virrpanna. Hon tror att jag alltid har stenkoll på läget. Men hon ändrade sig nog när jag till och med glömde ge lilla Hugo mat en stressig dag....

6
Jag älskar storstäder, men bor på landet. Jag är en anpassningsbar typ så jag skulle nog kunna trivas lite var som helst. Har nog flyttat 9 gånger de senaste åren. Bott själv, med kompis, med kille, i studentlägenhet o.s.v. Men nu har jag hittat ro i vårt fina hus!

 7
En av mina häftigaste resor var när jag reste i Afrika. Killen min jobbade där i ett halvår så jag åkte dit några veckor. Var på fantastisk safari och sen underbar solsemester på Zanzibar. Bland mycket annat.Vilket äventyr! Men alla resor jag gjort är speciella för mig och har gett mig minnen för livet!  

Vi nominerar i vår tur följande härliga bloggar:


Så. Då får Åsa skriva sju fakta om sig själv när hon har tid. Just nu sitter hon nog och dricker vin och har det bra......
♥♥♥

1 kommentar:

  1. Å TACK!!! Så glad jag blir :D!!! Nu får jag jag gräva djupt och se om det finns några fler hemligheter som jag kan berätta om :)!!!

    KRAM på er och tack igen sötisar

    SvaraRadera

Vi BLONDETTYSAR blir så glada att du vill lämna en kommentar!
♥♥♥