tisdag 16 februari 2010

Cirkelpass

Det här passet ska Åsa och jag testa idag:

En cirkelträningsklass där du utmanas utöver det vanliga. Enkla styrke- och konditionsstationer byggs upp. Du vet att du kommer bli trött, träna din kondition, styrka och bålstabilitet. Passet inleds med en coreliknande uppvärmning. En klass för alla!

Ett nytt pass på vårt gym. Bålstabilitet är verkligen något vi behöver träna upp extra mycket just nu. Mammamagarna finns ju där fortfarande.....
Måste försöka få in lite mer styrketräning också.



















Gwen är väl beviset att man kan få tillbaka en snygg kropp efter graviditeten om man är flitig! Men det är kanske lite lättare med egen PT, kock o.s.v.

Ja, för tjejer. Om ni går in på ert (eventuella) gym och se er omkring. Hur många jättestora och muskulösa kvinnor ser ni? Jag tror inte att ni hittar så många va?

Titta igen, ser ni några tjejer som har en fin, fast men ändå kvinnlig kropp? I det här fallet så finns det säkert många fler. Dessa kvinnor har muskler men ändå ser de "lagom" ut.
Så hur tränar dessa tjejer?
Timmar spenderandes på löpbandet, crosstrainer eller cykeln? Nix!
Promenerar de? Nja...
Dessa tjejer lyfter vikter! Tungt.
Om dina mål är att få en fast och tajt kropp - hoppa av cykeln och börja pusha hårt! Eller nej, uteslut inte cykeln, men få gärna in lite styrketräning också! Tjejer är rädda för att bli stora eller okvinnliga.Verkligheten är att kvinnor har svårt att bygga muskelmassa och det tar tid.
Kvinnor som styrketränar ser ofta bättre ut i sina kläder (och även utan förstås :) än de som t.ex bara tränar aerobics. Alltså, aerobics är ett bra sätt att träna upp konditionen på men den kommer inte ge en muskulös kropp. Kanske är det dags att tänka om!?

Följer jag själv detta för tillfället? Nja....inte riktigt :) Jag skriver lika mycket till mig själv nu som till andra för jag behöver verkligen peppas för att komma igång ordentligt igen. Viljan finns där, men ibland finns varken tiden eller orken efter nätter med lite sömn. Då lockar soffan och kladdkakan betydligt mer tyvärr...

Det här är mina erfarenheter och tro när det gäller träning, vilket inte alls behöver stämma. Huvudsaken är ju faktiskt att man rör på sig, sen hur man tränar är upp till var och en vad man tycker är roligt och passar. Det jag menar är naturlitvis inte att aerobictjejer inte har snygga kroppar, för det är klart att de har! Men jag som gillar att ha lite muskler försöker ävan att få in styrka i min träning för att jag tycker att det ger bäst resultat för mig. Variation är det jag tror mest på!


Ikväll blir det i alla fall ett bra pass för oss hoppas jag på!
Vilka är era träningsvanor?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vi BLONDETTYSAR blir så glada att du vill lämna en kommentar!
♥♥♥