onsdag 12 januari 2011

Växasäng

sebrasäng

Sebras säng är fin i alla färger, men drömsängen är nog vit ändå...

Hej fina bloggisar!

Ja, nu börjar Hugos 2-årsdag närma sig. Spjälsängen ska bytas ut mot en fin växasäng på hans födelsedag hade vi tänkt! Drömsängen är ju Sebras växasäng, den är ju bara SÅ fin! Men det känns faktiskt lite galet dyrt att lägga så mycket pengar på en säng som de ändå inte kan ha så jättemånga år.

Så valet föll på denna, också väldigt fina växasäng från Mavis.

edstorp1 

En rolig grej med detta var att jag skulle lägga en beställning på nätet på denna och då ringer Åsa till mig och berättar att hon sett så fina sängar i en möbelaffär som skulle passa Hugo & Julia. Tror ni inte hon hade tittat ut exakt samma säng?! Trodde att hon skojade. Vi hade ju inte ens pratat om sängar. Eller ja, jag var inte så förvånad. Så här är det hela tiden. Vi har liksom samma inredningsögon och gillar samma saker.

Så jag åkte till möbelaffären istället med Hugo och det första han gör när han ser sängen (som jag inte visat för honom) är att han springer dit och kryper upp och lägger sig i den. Så söt! Så det var nog meningen att det skulle bli hans säng!

Den är låg och bra så att de små kommer lätt i och ur den. Perfekt! Utdragen kan den bli 2 m som längst så han kan ha den läääänge!

Edstorp

Tror att den kommer bli fin i Hugos rum och att han kommer sova som en liten prins i den. Men han får ju gärna sova bredvid mamma & pappa också.. Ler

Vad tycker ni? Ser den fin ut?

♥♥♥

Therese

3 kommentarer:

  1. Jättefin säng Tessan! Den lyxiga var ju också fin, men som du sa så växer de ju så himla fort. Roligare att lägga pengar på ngt de kan ha lite längre. Eller på en skön madrass!!

    Idag har jag varit och köpt julklappar till mig själv istället för det uteblivna armbandet. Det räckte till en rea-sjal, örhängen och Alex Schulmans nya bok - tjoho!

    Vi ses imorgon. Kram Kram

    SvaraRadera
  2. Vad ROLIGT det är att få kommentarer!

    Du gjorde helt rätt i att shoppa lite till dig själv! Tråkigt att vi inte fick de där armbanden....De hade varit urfina till sommaren!

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Jag skulle nog ha valt en sebra-säng ändå..De är så grymt fina och man kan väl ha dem tills barnet är ca 7 år brukar det väl stå!?
    Dessutom tror jag de är ganska mycket värda även efter några års användning så man får nog tillbaka en del pengar om man säljer den! Om det någonsin kommer ut en på blocket så är den borta illa kvickt!
    Men de andra sängarna såg också jättefina ut! :)

    SvaraRadera

Vi BLONDETTYSAR blir så glada att du vill lämna en kommentar!
♥♥♥