torsdag 13 januari 2011

Mammledig 4-ever

Tjoho!

Hej på er alla bloggare. Hoppas ni har en skön torsdagskväll. Jag har precis krupit upp i soffan efter en heldag på dagis och ett träningspass. Idag kändes det bättre än sist, men oj vilken träningsvärk jag har sen i tisdags.

Det är alltså imorgon det gäller. Julia ska vara själv på dagis. Jag ringde till Therese för att få lite stöd, hon vet precis hur jag känner. Nu känns det som om jag håller på att gå sönder. Om hon börjar gråta och skrika imorgon när jag ska lämna henne så tar jag med henne hem igen och säger till dagis personalen att hon slutar. Sen är jag mammaledig tills hon blir 18, slutet gott allting gott!!!!  Nej, det gör jag inte, men det är inte långt ifrån. Jobbet ägnar jag inte en tanke på, bara Julia har det bra så är allting bra. Usch det här är inte roligt. 5 hela timmar ska hon vara där!!!!!!!! Hoppas det blir några timmars sömn inatt. Nog skrivet om det.

Precis nu innan jag ska gå och lägga mig börjar jag bli väldigt hungrig och det blev inte bättre när jag hittade dom här bilderna från temadagarna med jobbet i höstas.

 

mat

mmmmm, så smarrigt

Åsa

4 kommentarer:

  1. Hej söta blondetty-tjejer!

    Hittade er härliga blogg för några månader sedan och kikar in till er nästan varje dag, tyckte nu det var hög tid att lämna en liten hälsning! :)
    Inspirerande läsning, jag är i samma sits som du Åsa, håller på att skola in min lille prins (som blir två år i vår). Fy det gör verkligen ont i mammahjärtat. Idag utanför dagis utbrister han NÄÄEE! Usch då vill mamma bara vända hem o vara Mammaledig 4-ever!!!
    Men vi ska fixa det här, eller hur?! Nu biter vi ihop o försöker göra dagis till nåt positivt.
    Det kommer säkert en dag då de tycker dagis är så skoj att de inte vill följa m hem! ;)

    Oj vad lång min kommentar blev men jag måste bara säga till dig Terese att jag fnissar alltid lite när jag ser vad Hugo har för kläder, vi har tydligen precis samma smak, jag tror att du lyckats köpa alla kläder lika som min son har i garderoben! ha ha!
    Tackar för tipset m växasängen, den var riktigt snygg. Jag har oxå fastnat för Sebras men tycker den är lite dyr så den här var ett bra alternativ!
    Mera barnrumsinspiration, det är alltid kul!

    Kram o tack för en mysig blogg!
    /Cornelia från Småland

    SvaraRadera
  2. Men tack söta rara Cornelia! Vad KUL att du lämnade en kommentar. Det uppskattas verkligen!

    Har du någon blogg som vi kan kika in till?

    Kramar i massor från oss!

    SvaraRadera
  3. Tyvärr har jag ingen blogg men får jag för mig att börja så lovar jag att länka till er! :)

    Åsa, skönt att det verkade gått bra för lilla Julia idag!

    Hoppas ni får en riktigt härlig helg!
    kram Cornelia

    SvaraRadera
  4. Klart att du ska ha en blogg. Skönt att höra att det finns fler i samma situation. Vi får hoppas att det går bra på måndag, nu när båda börjar jobba.

    Stor kram från oss!

    SvaraRadera

Vi BLONDETTYSAR blir så glada att du vill lämna en kommentar!
♥♥♥