söndag 12 september 2010

Rocktjejer


Helena&jag
Helena & jag

Hej sköna söndag!


Ja, kommer ni ihåg “The Pinks” låt “Helena & jag”? Kom att tänka på den när jag skrev bildtexten :) Helena är den tjej som jag känt allra längst i mitt liv och alltid varit “syrran” för mig.
Men i fredags var det betydligt tyngre musik för vår del. Vi var på en spelning med “Avocation” och de var riktigt grymma. Självklart var vi tuffa och hängde vi med bandet backstage och drack öl ur flaska :) ( Ja, jag är en smula ironisk :)

Avocation
HelenaJag

Jag var en riktigt trött tjej igår och hade en rätt soft lördag. Vi hade besök av farfarn men på kvällen satt jag mest i soffan och lyssnade på musik. Fastnade vid Melissa Horns platta. Tycker att hon har magiskt fina låtar med innerliga texter som jag tror alla kan känna igen sig i ibland. Hon använder dessutom RIKTIGA trummor, gitarrer, kontrabas, flygel och stråkar. Det berör i alla fall mig!
Musik påverkar mig så otroligt mycket och kan ta fram så många olika känsor! Häftigt!

tofflor

Nej, nu ska jag ta hand om den här lilla sjuklingen som hostar och snörvlar. Tur att han lånat mammas tofflor så att han inte fryser :)

Ha en SKÖN söndag raringar fylld med roliga stunder och härlig musik!
♥♥♥
/Therese

1 kommentar:

Vi BLONDETTYSAR blir så glada att du vill lämna en kommentar!
♥♥♥