onsdag 2 mars 2011

Inte ett grönt finger?

myrten

Hej raringar!

Mina fina små myrtenträd som plötsligt blivit så torra och tråkiga. En liten trollunge som gillar att vattna har kanske mer eller mindre dränkt dem. Skyllde jag just på Hugo att mina växter dör…? :) Nej, några gröna fingrar är jag inte född med, det erkänner jag, men jag tror att han är i alla fall lite skyldig till detta.

Fortsatt sjukstuga här hemma. Hugo har lyckats smitta sin mamma, pappa & mormor med kräksjuka. Bläää. Fast jag klarade mig väldigt lindrigt undan. Bara illamående, trött och ont i magen, sen blev det inte mer så imorgon är jag på jobbet igen! Tyvärr blev det mycket värre för de andra två stackarna.

Nu ska jag ta en dusch och krypa ner i sängen med en ny inredningstidning. Det är vardagslyx för mig!

♥♥♥

Kram Thess

1 kommentar:

  1. Hallå!
    Trist med dina Myrten.... jag köpte också på Plantagen för en tid sedan men de är lika fina fortfarande, fast vet du vad?
    Jag vattnar dom VARJE dag... missar jag en dag så börja bladen ramla.... så det är väl hemligheten kanske, varje dag!

    MVH Johanna

    p.s. du kanske kan satsa på de andra "Myrten-liknande" blommorna som håller sig mycket bättre men är lika söta dom... finns ju på nästan alla blomsteraffärer...

    SvaraRadera

Vi BLONDETTYSAR blir så glada att du vill lämna en kommentar!
♥♥♥