fredag 11 mars 2011

pippitröja

God morgon!

Ja men visst är det väl härligt att det är FREDAG och helgen knackar på?!

Hugos pippitröja hänger här och är FIN. Den är nästan ny och han verkar gilla den lika mycket som mamman ;)

Ikväll kommer ett gäng HÄRLIGA vänner på en ouppstyrd avslappnad middag och några ska sova kvar också. MYS! Ja, ouppstyrt är verkligen inte likt mig, men som arbetande småbarnsförälder känner jag att kraven måste sänkas och jag behöver inte sitta och leta goda recept i flera timmar och baka som en galning (som jag brukar)…. Det är ju kul om man känner att ork och tid finns, men annars brukar det ju bli rätt bra ändå…. särskilt med trevligt sällskap!

Pippi Hall

Denna dörr hålls STÄNGD för er :) Om jag öppnade den så skulle ni få se att jag verkligen sänkt kraven på min ordning i garderoben, ha, ha. Började med fina organiserade högar i färgordning men nu är allt bara huller om buller, högt och lågt! Nej, viktigast är väl ändå att umgås med vänner & familj och kanske ta hand om sig själv lite ibland, inte att tvätten är struken och hemmet är perfekt? (Nu tänker min kära mamma att jag kanske kunde tvätta liiite oftare i alla fall… ;)

Och man får lätt prestationsångest av denna bloggvärld med perfekt piffade mammor som just bakat fina cupcakes (fast de går på diet) i sina hem som alltid är trendigt inredda och stylade. Förstår ni vad jag menar?

Trappa

Välkommen till vår övervåning! Så här ser det ut när man kommer upp för trappan hemma hos oss. Men som sagt, bakom dörren är det kaos :)

Nej nu tar vi tag i den här arbetsdagen och ser fram mot en skön helg.

Ge någon du tycker om en extra kram idag för det skulle i alla fall jag bli GLAD av!

♥♥♥

Kram Tessis

2 kommentarer:

  1. Åhhh vilken underbar pippitröja, vart har ni köpt den?

    Hoppas du fått en fin helg med dina vänner!

    Kramar/Anna

    SvaraRadera
  2. Anna, tröjan kommer från Lindex!

    Hade en likadan när jag var liten så det känns så kul att Hugo har en nu också!

    Kram på dig!

    SvaraRadera

Vi BLONDETTYSAR blir så glada att du vill lämna en kommentar!
♥♥♥