söndag 13 mars 2011

Fullt upp

Long time sen jag skrev någonting. Vi har haft fullt upp som alla andra. Julia hann knappt tillbaka till dagis så blev hon sjuk igen. Hög feber och krupp. Nätterna har inte varit roliga. Nu verkar det som om jag har fått hennes härliga förkylning med snuva och hosta. Helgen har varit lugn. I fredags kom snälla kompisar förbi och lagade god mat. Det är inte ofta man sätter sig vid dukat bord och blir serverad mat i sitt eget hem. Vi tittade på Let´s dance och mös.

I lördags hälsade vi på hos mormorn och morfarn. Hela dagen hade jag en känsla av att det var någonting jag skulle göra. Men jag kom inte på vad det var. I morse när jag slog upp min stora agenda såg jag att jag missat BILBESIKTNINGEN, kul att betala den avgiften igen!

Mamma hade virkat den här söta tårtan till Julia. Jag blir riktigt sugen på prinsesstårta när jag ser den här. Vi hoppas på fler bakelser….

tårta111

Här hemma ligger renoveringsplanerna på is. Vi planerar att göra om ett badrum efter sommaren. Just nu är jag mest nöjd med våran hall. 

När vi flyttade in fanns det en stor garderob med spegeldörrar precis till höger när man kom in genom ytterdörren. Det gjorde att hallen kändes trång. Vi tog bort den, tapetserade och la nytt klinkersgolv. Köpte sittbänk och dyna från Bruka. Dumt att välja vit dyna nu när man har småbarn. Så för tillfället ligger ett vitt fårskin över, skulle helst vilja ha ett gråsvart skin men inte hittat något riktigt snyggt än.

Ovanför bänken sitter en spegel från Mio. Vita spotlights på skena hittade vi på lamplagret, kommer inte ihåg märket.

DSC_0555-horz

hall1

Hatthyllan har jag gjort själv. Julias ytterkläder hänger på två prinsesskrokar från Village. Korgar från IKEA.

Det är alltid lika roligt att göra om hemma. Jag ska redan nu försöka titta på kakel/klinkers till badrummet. Badrum gör man ju inte om så ofta så det gäller att välja rätt.

Nu ska jag rota runt i medicinlådan och se om det finns någonting som lindrar hostan.

 

Kram kram

Å

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vi BLONDETTYSAR blir så glada att du vill lämna en kommentar!
♥♥♥