måndag 21 mars 2011

Back to work

Hallå!

En ny vecka har startat och jag har kommit hem från en löppass, känner mig riktigt skön i kroppen. Det är bra att få rensa tankarna efter jobbet med ett träningspass. Febern försvann snabbt men snuvan och hostan satt i hela veckan. Så det blev ingen träning förra veckan.

Vi har haft en jätteskön helg. Vi började helgen med att hela familjen besökte lek-och buslandet. Julia ville aldrig åka hem. På kvällen var jag bjuden på fotparty hos en arbetskamrat. Ju senare på kvällen det blev ju mer intresserade av party blev vi. Det blev sent och lördagen var lite seg.

På kvällen (som ni redan vet) kom bästa familjen Hugo och hälsade på. Vi försökte planera några utflykter i sommar men våra andra hälfter var inte ett dugg intresserade. Vi får väl åka som en egen liten familj utan män……

I söndags var vi ute läääänge i det sköna vädret. Vi gjorde snögubbar och gungade. Vi åt för första gången det här året ute på våran altan, vi njöt!

julia 1

Jag kan inte fatta att det här lilla pyret snart fyller två år. Det är helt otroligt att tiden går så fort. Den här lilla tjejen har verkligen humor och kan få sin mamma att skratta flera gånger om dagen. Det finns inget bättre än att komma hem från jobbet och mötas av små barnfötter som kommer springande.

julia3 gott med festis när man är ute och busar

 

Dagis fungerar jättebra nu. Hon är inte ledsen när hon blir lämnad och använder inte nappen på dagarna som hon gjorde i början. Det känns jätteskönt. Nu kommer ett annat problem. Dagis stänger fyra veckor i sommar. Barnen på Julias avdelning blir ihopslagna med en annan avdelning på ett annat dagis. Vi ska försöka vara ledig under den perioden, men det blir ett pusslande och jag hoppas verkligen att farmor och mormor kan ställa upp.

Jag har köpt en jättefin klänning till Julis på Våra små från Nova star, dom gör så fina kläder till dom små.

 klänning 

klänning5

Hon fick även en svart mössa. Funderar på at köpa en i grönt också till hennes rosa vårjacka. Undrar när jag ska hitta några snygga kläder till mig själv, det är så mycket lättare att hitta kläder till henne än till mig.

Hittade istället den här tuppen på Nice. Jag vet att det är ett tag kvar till påsken men jag kunde inte låta bli. Nu måste våren komma…

vår

Kram Å

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vi BLONDETTYSAR blir så glada att du vill lämna en kommentar!
♥♥♥