tisdag 25 maj 2010

Barnrum


Tapeter & tyger från Sandberg

Hej på er SÖTA!

Idag har vi haft en innedag och vädret passar ju riktigt bra för det idag. Jag har bara pysslat om och lekt med lillskrutten så jag hoppas att han ska må bättre imorgon.

Vi håller ju som jag nämnt tidigare på att välja tapeter till Hugos blivande rum. Är fortarande inte helt säker, men det lutar åt tapeten "Kaspar" ur Sandbergs kollektion "Kaspar & Saga II". Som det är nu är det vita tapeter i det rummet och vi kommer bara att tapetsera delar av rummet med en annan tapet.
Inget lätt val för jag har tusen idéer!

"Kaspar"

Valet på denna ljusblå tapet beror mest på att saker vi fått och köpt till Hugo går i blått & vitt så det kommer helt enkelt passa bäst.

Skulle tycka att det vore riktigt tufft att inreda helt i svart & vitt med någon accentfärg som rött eller turkost till exempel och göra ett riktigt tufft killrum. Skulle utgå från hans coola polisbil.

Men kanske är det roligare med lite färg i ett barnrum?

Tycker också att Sandbergs turkosa tapet "Kevin" med helikoptrar är grym!


Hugos val skulle kanske vara "Dino", också från Sandberg, för dinosaurier är favoriter :).


Pappan vill gärna ha stjärnor och randigt till Hugo.


Som sagt, det är inte lätt det här!
Men fint kommer det bli!
Vilken är din favorit?

♥♥♥

6 kommentarer:

  1. Vilket ruskväder vi haft idag:( Skönt med en inne dag för er så får Hugo krya på sig också.

    Kul att inreda ett barnrum:) Känne rigen flera tapeter sedan jag hjälpte min storasyster att välja tapeter till hennes barns rum. Finns så mkt fint. Svart/vitt med någon färg vore snyggt:)

    Sköt om er. KRAAM

    SvaraRadera
  2. Hej, hej!
    Mysig blogg ni har!
    Jag tycker bäst om "Kaspar" och "Kevin"!

    Ha det gott!
    Kram Veronica

    SvaraRadera
  3. Helena Daleskog26 maj 2010 kl. 10:55

    Våra killar har Kevin - helikoptertapeten. Den är lika snygg fortfarande, 3 år senare. På något sätt har de lyckats vara rädda om den!

    Tyras rum står näst på tur. Tidigare var jag inne på dino i turkost, för att det inte skulle bli så tjejigt. Men en rosa fond vore kanske inte så fel till vår prinsessa som för övrigt fyller 2 imorgon...

    Hugos tapet ser jättefin ut, så fin blå nyans. Påminner om samma blå som fanns på den där med döskallarna som jag tror finns i samma serie...

    Ha det gott! Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Jag gillade helikoptrarna och dinosarna allra bäst, men alla tapeter var fina. Åh, kära I-landsproblem. ;-)

    Hoppas du har en toppenbra födelsedag!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Har också Kaspar som en solklar tapetfavorit! Tycker att den känns väldigt mysig på något vis. Alla Sandbergs barntapeter är jättefina så jag har samma beslutsångest som dig. Var ute på en färghandel på Aspholmen för ett tag sen och bläddrade igenom alla deras tapetprover men jag blev inte så mkt klokare för det ;)

    Tack, tack snälla söta ni för att ni nominerat mig! Hjälp vad läskigt det blev när jag läste om juryn som tar ut finalisterna, ha ha!

    Hoppas Hugo är piggare idag! Kraam på er alla fyra!

    SvaraRadera
  6. Flickigt flirtit eller lite äckligt?
    - Vad tycker du om Lily Allens stil?

    http://snostilen.se/2010/may/lily-allen.html

    SvaraRadera

Vi BLONDETTYSAR blir så glada att du vill lämna en kommentar!
♥♥♥