torsdag 22 oktober 2009

Vitt fint piano till salu?

Musik har alltid varit en stor del av mitt liv. Tyvärr så blir den delen allt mindre vilket är så himla synd! När jag gick i skolan bestod nästan varje kväll av någon aktivitet som hade med musik att göra. Nu när man jobbar har det inte känts som att jag kan lägga lika mycket tid och engagemang på det. Det blev nog ett vägval jag gjorde också när jag skulle läsa på universitetet då jag valde mellan musik och teknik. Att det blev en teknisk inriktning var nog mest för att vara säker på att få ett bra jobb. Musiken kan man ju alltid ha som ett intresse vid sidan av ändå. Det har med åren blivit mindre och mindre av spelandet och sjungandet så nu när jag blev föräldraledig bestämde jag mig för att ha som mål att försöka hinna med mina intressen lite mer. Sedan vi flyttade in i huset har jag letat efter en vit flygel men inte hittat någon som passar. Jag har nu bestämt mig för att börja med ett vitt piano så jag söker med ljus och lykta efter det nu. Det är ju en väldigt fin möbel också tycker jag. Så mitt mål är att börja lära mig spela piano när jag är hemma med Hugo. Jag kunde en del när jag sökte till skolor men nu har jag nog glömt bort allt så det blir att börja lära om. Lite mer fiolspelande har det i alla fall blivit men jag hoppas att jag ska ta mig mer tid till det. Jag vill att musiken ska fortsätta vara en del av mitt liv för det mår jag bra av!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vi BLONDETTYSAR blir så glada att du vill lämna en kommentar!
♥♥♥