torsdag 22 oktober 2009

Sabbad non-fikavecka

Pratade just i telefonen med Jenny och vi diskuterade det här med fika. Som ni förstått så blir det en hel del av den varan och på senaste tiden har min mage verkligen börjat säga ifrån. Efter att ha fikat precis varje dag så har får jag nu magknip så fort jag äter något riktigt onyttigt. Jenny och jag pratade om att man ofta fikar för att vara artig. Om någon har stått och ansträngt sig och bakat så är det ju klart att man äter. Självklart äter man för att det är så otroligt gott också men många gånger även för att man inte vill tacka nej. Den här veckan hade jag bestämt mig för att ha en fikafri vecka, men igår så sabbade jag ju den förstås. Pajerna var helt otroligt goda men varför kan jag inte låta bli en endaste vecka? Ska det vara så svårt? Naturligtvis slutade kvällen med ett härligt magont så att jag knappt kan resa mig upp. Nu är det slut med det här med artighetsfika för mig. Så kära vänner, om ni bakar och jag inte äter så är det varken för att jag inte tycker att det är gott, bantar eller något sådant. Det har helt enkelt blivit för mycket av det goda. Hälsan måste få gå först just nu! Magkatarr har jag haft tillräckligt av i mina dagar. Jag börjar med en vecka. Jag vet , det är inte mycket, men en start i alla fall. Inget fikabröd på en vecka. Nu kör vi! Eller hur Åsa....?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vi BLONDETTYSAR blir så glada att du vill lämna en kommentar!
♥♥♥