onsdag 14 oktober 2009

Body Combat

Det blev träning ikväll. Man får passa på när man får möjlighet så det blev ett pass Body Combat. Kampsportsinspirerade pass är de allra roligaste tycker jag. Boxning är det bästa. Man får verkligen ur sig allt och det är bra träning för hela kroppen.
Idag hamnade jag bredvid någon liten speta så jag kände mig som en stor flodhäst som försökte sparka och slåss lite snyggt.
Just den tjejen som jag stod bredvid är så sorglig att se. Hon hade fullt upp hela passet med att titta på sig själv i spegeln. Det är rätt vanligt. Speglar är bra för att kolla att man har en bra teknik men inte för att ständigt kolla att man ser bra ut när man tränar. Försök att istället fokusera på passet och ha kul! Visst kollar jag till i spegeln för att som idag konstatera att jag såg ut som en flodhäst men sen släpper jag det, och går in för att träna. Den här tjejen ser jag alltid på gymmet när jag är där (vilket i och för sig inte är så ofta). Hon är förmodligen där varje dag och kämpar för varje liten kalori hon kan förbränna. Blir bara tunnare och tunnare. När passet var slut idag tog hon fram stepbrädan. Hon skulle förstås köra ett till pass efteråt.....
Man ser tyvärr detta på gymmet ibland. De flesta ser väldigt hälsosamma och tränar för att må bra men så finns det alltid de som går till överdrift. Jag skulle kunna skriva massor om det här. Får bli ett annat inlägg någon annan dag. Men, tjejer, träna för att ha roligt, må bra och självklart få en kropp som man trivs med, men låt det inte gå så långt så att det tar över era liv!
Efter träning har jag käkat kvällsmat och kollat på Grey´s. Nu blir det en varm dusch och sen sängen!
Sov gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vi BLONDETTYSAR blir så glada att du vill lämna en kommentar!
♥♥♥