måndag 21 september 2009

Mammaträning

Oj, förra inlägget blev lite långt. Hoppas att ni orkar läsa. På tal om mammaträning så tycker jag att Olga Rönnberg har skrivit mycket bra i ämnet. Hon bloggar just nu på Mama men har även många bra inlägg i hennes tidigare blogg "Fitness för mammor". Kolla in där! Hon skulle nog behöva ta tag i Åsa och mig så att vi kom iform igen! Man behöver en spark i baken ibland. Jag vet ju egentligen precis hur jag ska göra för jag älskar att läsa om träning och näringslära och slukar allt jag kommer över. Men just nu gör jag helt fel, det vet jag. Alldeles för mycket socker till exempel. Olga skulle behöva ha oss som sitt projekt. Åsa och jag har lite motsatta problem när det gäller kosten. Jag äter lite för mycket för det mesta och Åsa för lite. Vi gjorde en kostregistrering hos en kostrådgivare på gymmet för en tid sedan och han sa att det är väldigt ovanligt att tjejer äter tillräckligt, men det gjorde förstås jag, medan Åsa var svältfödd, ha, ha. Nej då, så illa är det inte med oss men vi båda vet ju vad vi skulle behöva ändra för att få resultat. Det är bara inte alltid så lätt.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vi BLONDETTYSAR blir så glada att du vill lämna en kommentar!
♥♥♥