torsdag 2 juni 2011

Rabarberpaj

Rabarber

Hello sweeties!

Jag gjorde en helt grym (om jag får säga det själv) rabarberpaj till vårt kalas i helgen. Testa den om ni är sugna på nåt riktigt gott. Sådär syrligt och sött samtidigt. Kanske något att göra denna härliga långhelg? Här kommer receptet:

500 g rabarber i små bitar
Lägg dem i ungsform, strö på socker
Smält 150 g smör, häll i 0,5 dl ljus sirap och 1 dl grädde. Vispa ihop, dra av från plattan.
Blanda i en skål:
2 dl mjöl
2,5 havregryn
1 tsk bakpulver
2 dl socker
Blanda detta med den varma geggan. Bred geggan över rabarbern. Grädda i 25-30 min i 175 grader. Ytan ska vara knäckig.
Ät till glass eller vaniljvisp. (Jag vispade grädde som jag blandade med vaniljkesella. Smaskens!)

Rabarberpaj

Kanske hade blivit ännu godare om man blandat i lite jordgubbar också. Det ska jag testa nästa gång!

Lycka till!

♥♥♥

/Therese

1 kommentar:

  1. MMm vad gott med rabarber paj, länge sedan jag åt en sådan. Min mamma brukar göra varje år så hoppas det är dags snart :-)

    Har också lagt ut ett recept i dag!

    Ha fina dagar
    STOR KRAM

    SvaraRadera

Vi BLONDETTYSAR blir så glada att du vill lämna en kommentar!
♥♥♥